dimecres, 24 d’abril del 2019

SETMANA SANTA 2019

A Les Casetes  es comença la Setmana Santa de la millor manera, doncs aprofitant que aquest any és a l’abril, podem gaudir de sortides amb bon temps. També, els dies més ennuvolats,  aprofitem per fer activitats a les Casetes i per descansar i agafar forces per a la tornada!
Aquests dies, hem estat fent diverses sortides per tota Barcelona i els seus voltants.
Uns d’aquests anem a passar-lo a Montgat, gaudint del sol, la platja i les precioses vistes que ofereix aquest poblet de mar. Estan tots molt contents, doncs no hi ha res com tenir vacances i aprofitar-les per dinar fora i baixar el bon menjar amb un passeig per la platja!

Per seguir amb el paisatge marítim, un altre dia, hem anat a respirar l’ambient de la Barceloneta i el seu passeig.

També, hem fet excursions a diversos parcs de la ciutat, gaudint d’una passejada ben relaxada i acabant el dia amb un bon picnic!

A les vacances, hem tingut també temps per gaudir de les activitats culturals que ens ofereix la ciutat. Visitem el Palau Robert i les seves exposicions força interessants.

Entremig de Setmana Santa va ser l’aniversari d’en Leo, i aprofitant que aquell dia ens acompanyava a les Casetes, sortim tots a esmorzar fora i celebrar-ho!

Però això no para a aquí, doncs aprofitem que som poques les que quedem a Les Casetes l’últim cap de setmana per fer un darrer esmorzar fora. Gaudim totes demanant allò que més ens ve de gust!

A més a més, com sabem que als nois i noies els agrada molt cuidar-se, fem una activitat destinada a la creació d’un oli de calèndula artesanal per la pell. Hi posen molt interès i ens ho passem totes d’allò més bé!
Us deixem el procediment per si us animeu a fer-ho a casa és molt fàcil!

Únicament necessitem oli d'oliva verge extra, flors de calèndula i un pot de vidre. Tirem les flors de calèndula en el pot i tot seguit les cobrim amb l'oli, tirarem tant oli com sigui necessari fins a cobrir les flors. Deixarem la barreja durant 30 dies, en els quals es recomana que li doni una mica el sol, amb dues o tres hores diàries és suficient, i cada dia ho mourem una mica la barreja.
Un cop transcorreguts els 30 dies colem l'oli i el conservem en un pot de vidre fosc que podrem mantenir a la nevera. Recomanem no fer grans quantitats, ja que, transcorregut un temps l'oli es fa ranci i perd les seves propietats. Per això, és preferible ajustar la quantitat d'oli a les nostres necessitats.

Finalment, acabem aquesta fantàstica Setmana Santa preparant una mona especial feta per tots i totes, estem fets uns cuiners! Primer, posem tots els ingredients per tal de fer la massa. Un cop el forn ha fet la seva feina, l’untem de xocolata i la decorem amb ous i plomes. La fem durant el matí per així seguir amb la tradició i menjar-la un cop acabem de dinar, acompanyada d’un café calentó. Queda per llepar-se’n els dits!